lördag 22 januari 2011

Vecka 3.

Nu har äntligen den här regniga och ganska tråkiga veckan tagit slut. Hela veckan har man gått och sett snön smälta och det har varit många plusgrader på dagarna. För en Vasaloppsåkare är det rena mardörmmen. Men nu börjar graderna åter igen krypa allt längre ner på termometern och jag känner hur mitt bra humör börjar komma tillbaka.

I början av veckan blev det inte mycket skidor för min del. Som jag skrev innan var det dåligt väder och skidspåren var inte så lockande.  Men jag har inte suttit still för det. Jag har kört styrka i skolan, och inte en allt för lätt hockeymatch har även utspelat sig. I mitten av veckan trämade jag också alternativ träning. Det blev styrka för armar, bål och lite ben. Cirka 40 minuter. Men nu i helgen hade jag tänkt att få ihop några mil till i skidspåren. Men igår eftermiddag kände jag mig ganska sliten, ont i halsen och huvudvärken kom sakta krypande. Det var bara att inse att en mindre förkylning hade slagit sig till ro i kroppen. Därför tog jag det riktigt lugnt under hela kvällen igår och gick och lade mig tidigt.

I morse vaknade jag och kände mig något bättre, huvudvärken var bättre men halsen känner jag fortfarande av. Därför beslutat jag mig för även ta det lugnt idag. Men jag hoppas att förkylingen släpper tills nästa veckostart om inte redan till imorgon. Då är det inte alls omöjligt att det blir ett lugnt men bra pass på Karlsnäs :)

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar